Polityka prywatności

Niniejsza Polityka stanowi podstawową informację o celach, sposobach przetwarzania oraz bezpieczeństwie Twoich danych osobowych, jako użytkownika strony: https://koma.zgora.pl/; https://sklep.koma.zgora.pl/ (zwanej dalej Stroną). Zapoznając się z Polityką prywatności dowiesz się kto jest administratorem Twoich danych osobowych, jakie dane osobowe są przez Stronę zbierane, w jakich celach są wykorzystywane oraz jak są chronione.

Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorem Twoich danych osobowych jest firma KOMA Sp. z o.o. Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe z siedzibą w Słone, ul. Księżycowa 38, 66-008 Świdnica.

Jak się z nami skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych?

  • Listownie kierując zapytania na adres Administratora: PPHU KOMA Sp. z o.o. Słone, ul. Księżycowa 38, 66-008 Świdnica
  • Mailowo, na adres IOD: [email protected]

Po co nam twoje dane i na jakiej podstawie je przetwarzamy oraz jak długo?

  • Podjęcia na Twoje żądanie działań przed zawarciem umowy (np. w celu wyceny usługi lub poinformowania Cię o dostępności produktu) – art. 6 ust. 1 b) RODO – [przez czas niezbędny do wykonania tych działań];
  • Zawarcie i wykonanie umowy, w tym kontaktowaniem się z Tobą w związku z jej realizacją – art. 6 ust. 1 lit. b RODO – [przez czas niezbędny do wykonania umowy i dokonania rozliczeń z jej tytułu];
  • Wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych – podstawa prawna art. 6 ust. 1 c) RODO obejmujących:
    • obowiązki z tytułu rękojmi lub gwarancji za wady – [przez okres trwania odpowiedzialności z tytułu rękojmi lub gwarancji];
    • obowiązki z tytułu odstąpienia lub rozwiązania umowy – [przez okres do czasu przedawnienia roszczeń z tego tytułu];
    • obowiązki związane z wystawieniem i przechowywaniem faktur i dokumentów wymaganych przez prawo podatkowe i przepisy o rachunkowości – [do czasu wystawienia faktury lub innych dokumentów, a następnie przez okres ich przechowywania określony przepisami podatkowymi i przepisami o rachunkowości];
    • przechowywanie danych w celu wykazania spełnienia obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych – [przez okres trwania odpowiedzialności z tego tytułu];
  • Realizacji naszych tzw. prawnie uzasadnionych interesów – podstawa prawna art. 6 ust. 1 f) RODO – występujących w przypadku:
    • ustalenia, obrony, dochodzenia roszczeń – [do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub naszych działań związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy];
    • tworzenia zestawień, analiz i statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne, obejmujących w szczególności raportowanie, badania i planowanie rozwoju naszych produktów, w tym usług i podniesienia ich jakości, prace rozwojowe w naszych systemach informatycznych [przez okres trwania umowy, a w przypadku jej nie zawarcia do czasu zakończenia działań podjętych na żądanie, a następnie przez okres do przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub naszych działań związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy];
    • zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji – [przez cały okres przechowywania danych, tj. do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub naszych działań związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy oraz ustania naszej odpowiedzialności z tytułu obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych];
    • wsparcia obsługi klienta – [przez okres trwania umowy lub do czasu zakończenia działań na żądanie w przypadku nie zawarcia umowy];
    • w celach marketingowych, w tym profilowania, tj. w celu przekazania informacji o naszych promocjach, produktach, wydarzeniach, akcjach, w tym ofertach specjalnych [przez okres trwania umowy];
    • ochrony przed próbami oszustwa – [przez czas trwania postępowań w tym przedmiocie];
    • zapewnienia bezpieczeństwa osób (przede wszystkim pracowników i klientów) i mienia [przez czas trwania postępowań w tym przedmiocie].
  • Prowadzenie działań marketingowych własnych produktów i usług z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, przy czym działania te z uwagi na inne obowiązujące przepisy prowadzone są przez KOMA Sp. z o.o. jedynie na podstawie posiadanych zgód. Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność.
  • Obsługa zgłoszeń kierowanych z wykorzystaniem formularza kontaktowego, innych wniosków, w tym zapewnienie rozliczalności (wykazania spełnienia przez KOMA Sp. z o.o. obowiązków wynikających z przepisów prawa) – art. 6 ust. 1 lit. f RODO; Udzielanie odpowiedzi na zgłoszenia i zapytania kierowane z wykorzystaniem formularza kontaktowego lub w innej formie, w tym przechowywanie newralgicznych wniosków i udzielonych odpowiedzi celem zachowania zasady rozliczalności.
  • Zakładanie i zarządzanie Twoim kontem utworzonym w portalu www.sklep.koma.zgora.pl; zapewnienia obsługi Twojego konta, obsługi transakcji i rozwiązywania problemów technicznych – art. 6 ust. 1 lit. a.

Czy musisz podać nam swoje dane osobowe?

Pamiętaj, że podanie nam przez Ciebie danych osobowych jest w pełni dobrowolne. Możesz, ale nie musisz tego robić. Podanie danych nie jest obowiązkiem ustawowym oraz może być jedynie wymogiem umownym. Musisz jednak wziąć pod uwagę to, że podanie przez Ciebie pewnych danych osobowych może być niezbędne do:

  • zawarcia lub realizacji umowy z nami, np. w przypadku dokonywania zakupu w naszym sklepie internetowym lub zakładania konta internetowego;
  • wystawienia faktury VAT i dokonania rozliczeń podatkowych;
  • otrzymywania przez Ciebie newslettera;
  • rozpatrzenia przez nas spraw związanych z obsługą klienta lub reklamacji;
  • obsługi Twojego odstąpienia od umowy i wykonania naszych obowiązków z tego tytułu.

We wskazanych wyżej przypadkach, niepodanie przez Ciebie danych osobowych, może spowodować, że:

  • nie będziesz mógł dokonać zakupu w naszym sklepie internetowym lub założyć konta internetowego;
  • nie będziemy mogli dostarczać Tobie newslettera;
  • nie będziemy mogli wystawić Tobie faktury i dokonać rozliczeń podatkowych;
  • nie będziemy mogli rozpatrzyć i odpowiedzieć na Twoją reklamację czy odstąpienie od umowy lub wykonać naszych obowiązków z tych tytułów;
  • nie będziemy mogli rozpatrzeć Twojej sprawy.

Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy lub dokonania innych czynności z nami zawarty jest w formularzach stosowanych na naszej stronie internetowej lub innych naszych dokumentach lub ich wzorach, np. reklamacji, odstąpienia od umowy. Możemy Cię też prosić o dane opcjonalne, które są potrzebne abyśmy mogli np. zadzwonić do Ciebie na podany numer i uzgodnić, np. konkretny dzień i godzinę dostawy zamówionego towaru.

Odbiorcy danych?

Dane osobowe możemy przekazywać:

  • naszym pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby móc wykonywać nasze zobowiązania lub działania na Twoją rzecz;
  • podmiotom świadczącym nam usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe lub pomoc prawną, podatkową, rachunkową;
  • podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską w celu dostarczenia korespondencji lub przesyłek;
  • bankom, w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń;
  • organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na nas obowiązków (Urząd Skarbowy, PIP, ZUS);
  • podmiotom wspierającym nas w prowadzonej działalności na nasze zlecenie, w szczególności dostawcom systemów zewnętrznych wspierającym naszą działalność;
  • podmiotami nabywającymi wierzytelności – w razie niezapłacenia ceny za zakupiony towar lub wynagrodzenia za wykonanie zamówienia w terminie lub innych należności na naszą rzecz.

Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany?

  • Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapaść jakiekolwiek decyzje, miałyby być powodowane inne skutki prawne lub w inny sposób miałoby to istotnie wpływać na naszych klientów.
  • W ramach wykonywanych czynności korzystamy z plików cookies w ten sposób, że obserwujemy i analizujemy ruch na naszych stronach jednakże w ramach tych czynności nie przetwarzamy danych osobowych w rozumieniu RODO.

Jakie masz prawa?

  • Każdej osobie której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (o ile dane przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody).
  • Nadto, w sytuacji gdy przetwarzanie, którego dokonujemy narusza przepisy RODO posiadacie Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  • Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umowy z KOMA Sp. z o.o.. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
  • Prawo dostępu do danych – masz prawo uzyskać potwierdzenie, czy przetwarzamy Twoje dane osobowe, a także dostęp do tych danych oraz informacji na temat ich przetwarzania.
  • Prawo do sprostowania danych – masz prawo zażądać poprawienia lub uzupełnienia swoich danych osobowych, jeśli są one nieprawidłowe lub niekompletne.
  • Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) w określonych sytuacjach możesz zażądać usunięcia swoich danych osobowych, np. gdy dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, lub gdy cofniesz zgodę na ich przetwarzanie.
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania masz prawo zażądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych, np. gdy kwestionujesz ich prawidłowość lub gdy sprzeciwisz się ich przetwarzaniu.
  • Prawo do przenoszenia danych masz prawo otrzymać swoje dane osobowe w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie oraz przekazać je innemu administratorowi danych.
  • Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych na podstawie uzasadnionego interesu administratora, w tym profilowania, a także w celach marketingu bezpośredniego.
  • Prawo do cofnięcia zgody – w przypadku, gdy przetwarzanie Twoich danych odbywa się na podstawie zgody, masz prawo w każdej chwili cofnąć swoją zgodę, co nie wpłynie na legalność przetwarzania przed jej cofnięciem.
  • Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – jeśli uważasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, masz prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Jeżeli chcesz skorzystać z któregokolwiek z powyższych praw lub masz pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych, skontaktuj się z nami pod adresem jw. dane IOD-a.

Jak możesz realizować przysługujące prawa?

Swoje prawa możesz realizować w każdym czasie występując do nas z odpowiednim żądaniem poprzez przekazanie:

  • pracownikowi PPHU KOMA;
  • mailowo, na adres: [email protected];
  • korespondencyjnie, na adres: PPHU KOMA Sp. z o.o. Słone ul. Księżycowa 38, 66-008 Świdnica.

Mamy obowiązek udzielenia Ci informacji o działaniach podjętych w związku z Twoimi żądaniami, bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie w terminie miesiąca od otrzymania żądania. W razie potrzeby termin ten możemy przedłużyć o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań.

W terminie miesiąca od otrzymania Twojego żądania, musimy Cię jednak poinformować o takim przedłużeniu terminu z podaniem jego przyczyn.

Jeżeli nie podejmujemy działań w związku z Twoimi żądaniami, to niezwłocznie, najpóźniej w terminie miesiąca od otrzymania żądania – informujemy Cię o powodach nie podjęcia działań oraz możliwości wniesienia przez Ciebie skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed Sądem.

Jeżeli będziemy mieli uzasadnione wątpliwości dotyczące Twojej tożsamości w związku ze zgłoszeniem żądania, możemy poprosić Cię o podanie dodatkowych informacji niezbędnych do jej potwierdzenia.

Udzielimy Ci informacji, o których mowa wyżej w punktach, na piśmie, według naszego wyboru

  • listem poleconym na podany przez Ciebie adres lub
  • drogą elektroniczną na podany przez Ciebie adres e-mail

za wyjątkiem przypadków gdy:

  • przekażesz nam swoje żądanie drogą elektroniczną i nie zażądasz udzielenia informacji w innej formie – wówczas przekażemy Ci informacje na podany przez Ciebie adres e-mail;
  • zażądasz udzielenia informacji ustnie i innymi sposobami zostanie potwierdzona przez nas Twoja tożsamość – wówczas udzielimy Ci informacji ustnie.

Wszelka komunikacja i działania podejmowane przez nas w związku z Twoimi żądaniami są wolne od opłat. Jeżeli jednak Twoje żądania będą ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, np. z uwagi na ustawiczny charakter, będziemy mogli:

  • pobrać rozsądną opłatę, uwzględniającą administracyjne koszty udzielenia informacji, komunikacji lub podjęcia żądanych działań albo,
  • odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.

Poinformujemy o sprostowaniu lub uzupełnieniu lub usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania Twoich danych osobowych, których dokonaliśmy w wykonaniu Twojego żądania, każdego odbiorcę, któremu zostały one przez nas ujawnione. Nie będziemy musieli przekazać takich informacji jedynie wówczas, gdy okaże się to niemożliwe (np. zlikwidowano spółkę) lub będzie to wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku (dane ujawniono bardzo wiele lat temu oraz nie udało się nawiązać kontaktu z odbiorcą pomimo podjętych prób).

Na Twoje żądanie, poinformujemy Cię o odbiorcach, którym przekazaliśmy informacje o sprostowaniu lub usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania Twoich danych osobowych, a także o odbiorcach których nie udało się nam powiadomić.

Co to są pliki cookies?

Możemy używać plików cookies, kiedy korzystasz z usług dostępnych za pośrednictwem naszego serwisu internetowego https://koma.zgora.pl i sklepu internetowego https://sklep.koma.zgora.pl.

Pliki cookies, które mogą zostać użyte na tych stronach są kojarzone wyłącznie z przeglądarką Twojego komputera – jesteś zatem anonimowy (bez podawania Twojego imienia lub nazwiska).

Pliki cookies (ciasteczka) to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po Twojej stronie jako osoby odwiedzającej naszą stronę (np. na dysku twardym Twojego komputera, laptopa czy na karcie pamięci twojego telefonu lub innego urządzenia, z którego korzystasz). Są to informacje, które mogą być odczytane przez nasz system przy każdorazowym połączeniu się Twojego komputera lub innego urządzenia, z którego korzystasz.

Dostarczają one danych statystycznych o Twoich ruchach i korzystaniu przez Ciebie z poszczególnych stron naszego serwisu. Informacje zgromadzone za pomocą plików cookies służą do zwiększania Twojej wygody oraz poprawy ogólnej jakości oferowanych przez nas usług.

Możemy przetwarzać Twoje dane zawarte w plikach cookies w następujących celach:

  • identyfikacji Ciebie jako osoby zalogowanej w naszym sklepie internetowym i pokazywania, że jesteś zalogowany,
  • zapamiętywania produktów dodanych do koszyka w celu złożenia zamówienia przez Ciebie,
  • zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy zamówień, ankiet lub danych logowania do naszego sklepu internetowego,
  • obsługi Twojego konta w sklepie internetowym,
  • prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania z naszego sklepu internetowego.

Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z tych plików za pomocą własnej przeglądarki internetowej.

Możesz w każdym czasie wybrać sposób obsługi plików cookies w strefie internetowej poprzez zastąpienie automatycznej obsługi plików cookie na obsługę indywidualną (ustawienia użytkownika). W ten sposób możesz np. częściowo ograniczyć lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików cookies. Szczegółowych informacji w tym zakresie udzielają dostarczyciele programów do obsługi strefy internetowej (przeglądarek), zazwyczaj w zakładce „opcje internetowe” lub podobnej.

Wyłączenie przez Ciebie opcji akceptowania plików cookies w Twojej przeglądarce – zablokowanie, monitowanie ich – może spowodować utrudnienia czy wręcz uniemożliwić korzystanie z naszego sklepu internetowego i niektórych naszych usług.